Verkopers opgelet
30 September is het zover, de NVM Open Huizen Dag. Op de vorige Open Huizen Dag op 1 April 2017 deden 22.000 woningen mee en zij genereerden meer dan 100.000 bezoekers. De oplevende economie, de lage rente en het toegenomen consumentenvertrouwen zorgen ervoor dat de huizenmarkt weer aantrekt. Dit zorgt ook voor snellere verkoop en daardoor minder aanbod. Waarom meedoen met de NVM Open Huizen Dag? Overtuigende redenen om op 30 september de deuren open te zetten:
- Veel bekijks! De NVM Open Huizen dag trekt enorm veel bekijks. Zowel online als fysiek. Tijdens de laatste editie waren er 11 miljoen bezoeken op Funda en de NVM berekende gemiddeld 5 fysieke bezichtigingen bij elke deelnemende woning.
- Andere zoekers. Tijdens de NVM Open Huizen Dag bekijken zoekers niet alleen hun eerste keus woning op hun wenslijstje, maar gaan ze ook net daarbuiten kijken. Naar woningen met andere prijs of kenmerken, in een andere wijk of stad. Ze stellen zich letterlijk open.
- Druk op het proces. Juist doordat er ineens veel andere kijkers de woning zien, zet dat druk op de serieus geïnteresseerden die de woning al langer volgen.
- Beste prijs. Door al de extra aandacht en druk kan ook de beste prijs uit de markt worden gehaald.
Wat moet u doen om mee te doen?
- Maak een vermelding bij de woningpresentatie
- Plak een poster op het raam
De dagen voor de NVM Open Huis Dag is er extreme drukte op Funda. Toekomstige kopers oriënteren zich op tijd om de dag zo goed mogelijk te benutten. Natuurlijk wilt u eruit springen. Dat vergt wat meer werk. We kunnen online uw huis extra promoten op Funda door middel van een Toppositie of Promolabel. Toppositie Een Toppositie houdt in dat uw huis een week of een maand lang – aan u de keus – prominent boven de resultatenlijst staat. Wanneer ‘plaats en prijs’ van uw huis overeenkomen met een zoekopdracht, wordt de woning namelijk als Toppositie getoond bovenaan de pagina. Overige filters zoals balkon, tuin of zelfs type woning zijn uitgeschakeld. Dit is een groot voordeel: iemand die in eerste instantie zoekt op bijvoorbeeld een appartement, ziet dat ook deze tussenwoning met tuin in de gewenste prijsklasse valt. Kortom: met een toppositie creëert u extra snelle zichtbaarheid, dus grotere kans op verkoop! Promolabel Met een promolabel heeft u een maand lang meer presentatieruimte in de resultatenlijst en kunt u kiezen voor een gekleurd tekstlabel of een mozaïek van foto’s. Vervolgens krijgt u in de resultatenlijst ook nog een extra tekstregel voor een pakkende omschrijvingstekst van uw huis. Zo trekt u al gauw de aandacht van de zoeker! Onderstaande tips kunt u gebruiken als voorbereiding op de NVM Open Huizen Dag.
- Zorg voor een opgeruimd en schoon huis. Verwijder zoveel mogelijk persoonlijke zaken
- Creëer een prettige woonsfeer
- Zorg voor een nette tuin
- Breng uw kinderen en/of huisdieren elders onder
- Laat het bezoek rustig rondkijken. Volg het bezoek op gepaste afstand
- Leid het bezoek met maximaal 1 persoon rond
- Geef eerlijk antwoord op vragen. Verwijs bij twijfel altijd door naar uw makelaar
- U heeft het recht om mensen te weigeren. Het is immers uw huis.
- Besef dat veel bezoekers zich slechts komen oriënteren.
- Verwijs bij interesse en/of een bod altijd door naar uw makelaar
Doe mee en verkoop uw huis sneller!